Dosier - Tema 5

Boas de novo!
 
Nesta entrada gustaríame compartir as ferramentas e metodoloxía de traballo que utilizamos na aula para tratar os contidos do tema 5, no que desenvolvimos os elementos do currículo, as competencias básicas e graos de concreción curricular, a distribución de competencias das administración educativas e as linguas estranxeiras no currículo da ensinanza secundaria, FP e Ensinanza de idiomas de réxime especial. Este tema desenvolveuse durante dúas clases e media, nas que fixemos diferentes actividades.
 
En primeiro lugar, repasamos a definición e elementos do currículo, para o que utilizamos a ferramenta Mentimeter, que nos permitiu facer comentarios en liña a tempo real así como ver os dos nosos compañeiros. Penso que esta ferramenta é moi útil para ter unha primeira impresión das ideas de toda a clase, e para que o alumnado poida tamén enriquecerse das dos seus compañeiros. Persoalmente, non coñecía esta ferramenta antes de comezar este mestrado, mais paréceme moi dinámica para facer actividades do tipo «choiva de ideas». 
 
A continuación, adentrámonos nos contidos da materia mediante a ferramenta Kahoot . Esta ferramenta permite realizar actividades de preguntas e respostas de maneira interactiva co alumnado, como se de un concurso se tratase. Para este tema, empregamos esta ferramenta como unha maneira de avaliar que sabiamos dos contidos. Empregouse un pouco a metodoloxía do flipped learning, xa que tiñamos que primeiro ler o temario na casa, despois facer a actividade, e finalmente tratala a fondo xunto co profesor. Penso que este tipo de metodoloxía é ideal dende o punto de vista da ensinanza, xa que permite unha aprendizaxe autónoma que despois se desenvolve na clase: a clase sempre vai resultar máis interesante se xa sabes un pouco de que trata o tema. Con respecto á ferramenta, penso que é moi dinámica e divertida, xa que fai que o alumnado participe de maneira activa, e que se poida facer unha especie de concurso (mesmo por equipos) entre os alumnos e alumnas. Con todo, penso que non funcionaría con alumnado ao que non lle gusta a competitividade ou traballar baixo este tipo de «presión», polo que, de empregala nun futuro nas miñas clases, tería que coñecer ao alumnado primeiro para saber que tipo de actividades lles podería poñer el Kahoot. De novo, non coñecía esta ferramenta con anterioridade.
 

Finalmente, os materiais máis teóricos do tema (decretos, currículos, etc.) traballámolos en grupos pequenos, nos que tivemos que elaborar unha presentación e expoñela ante os outros compañeiros, que posteriormente daban feedback.
 
En definitiva, en xeral as clases son moi dinámicas cunha participación activa do alumnado. Penso que é unha decisión acertada empregar este tipo de metodoloxía para explicar contidos teóricos que, de darse de forma maxistral, requirirían posteriormente dun estudo máis exhaustivo por parte do alumnado na casa.

Comentarios

  1. ¡Hola, Ana!

    Hiciste una descripción muy clara de lo que fueron prácticamente todas las actividades de este tema y en mi comentario me gustaría dejar una reflexión sobre la que creo más nos llamó la atención a todos.

    Personalmente, soy muy partidaria de la gamificación en clase entonces a mí el Kahoot me pareció una herramienta magnífica y un gran descubrimiento, ya que tampoco la había usado con anterioridad. No obstante, al jugar en clase sin tener los conocimientos plenamente afianzados, nos llevamos un buen chasco al descubrir que había muchos conceptos que no teníamos nada claros. Es más, algunos de mis compañeros del grupo 2 expresaron que no les gustaba mucho la herramienta, ya que fomentaba demasiado la competitividad y que no sabían hasta qué punto esta aplicación era eficaz. Un poco de la mano de lo que comentas tú y de lo que surgió en mi grupo, estoy de acuerdo con que habría que conocer al alumnado para saber qué prácticas emplear en la clase. De todos modos, pienso que para evitar que, por ejemplo, se generen sentimientos de “es que no sé nada”, “mis compañeros saben más que yo” o “quedé el último de la clase”, yo usaría Kahoot a modo de repaso de los contenidos, una vez que ya fueron trabajados en clase y asimilados por el alumnado, no para evaluar los conocimientos previos. Creo que, de esta forma, los posibles sentimientos negativos que puedan surgir serían mucho más reducidos.

    ¡Un saludo! :)

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    Respostas
    1. ¡Hola, Belén!

      Gracias por tu reflexión. Estoy de acuerdo contigo en que estaría bien utilizar este tipo de juegos una vez estudiados los temas, para así interiorizar mejor los contenidos. En nuestro grupo también hubo gente a la que no les gustó nada este tipo de juegos que fomentan la competitividad, pero creo que a todos los pareció bueno como experiencia.

      ¡Gracias y un saludo!

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